Livet

Den här hösten har jag tänkt. Jag har försökt att lista ut vad jag vill göra med mitt liv.

Någon gång på mellanstadiet fick jag för mig att jag ville bli lärare, och det har legat i mitt bakhud ända sedan dess. Jag gick  Barn- och fritid helt inställd på att jag ville bli förskollärare, och jag kan väl inte direkt säga att jag har ändrat mig. Jag tror att jag skulle trivas fantastiskt bra som det och att jag skulle trivas med mitt liv.

Men ändå.
Jag har någon konstig, vag känsla av att jag vill något annat. Arbeta i ett större perspektiv. Men jag vet inte vad! Jag blir så frustrerad på mig själv, för jag kan inte ens själv sätta fingret på vad jag menar, än mindre förklara det för andra. Kanske med flyktingfrågor, någon sorts hjälporgansisation eller liknande.
Hur ska jag gå tillväga för att nå dit när jag inte vet vad det är jag vill nå?

Samtidigt vet jag att man i arbetet som förskollärare gör ett otroligt viktigt jobb. Det är så mycket mer än att klippa och klistra, man hjälper barnen att lägga grunden till så många viktiga pusselbitar i livet. Dessutom är det otroligt stimulerande och roligt att arbeta med barn!

Min plan ser ut såhär:
-Jag ägnar hösten åt att känna efter och tänka ut exakt vad "den andra planen" består av
-Om jag inte förstår vad jag själv menar söker jag till lärarprogrammet. Jag tror i alla fall att jag skulle trivas ypperligt bra!

Grejen är att hösten börjar ta slut! Det är inte jättelångt kvar tills det är dags att söka, och då är det ju en fördel om jag vet vad jag vill göra...
Minnesanteckning till mig själv: SÄTT FART!


Haha! Mitt första riktiga inlägg blev visst lite djupare än vad jag väntat mig, men detta var vad som dök upp i skallen.
Utlovar både lättasammare och mer underhållande inlägg till framtiden!


Kommentarer
Postat av: Malin

Lärarprogrammet FTW. Eller ja, ibland iaf. När det inte är tentaperiod :)

2008-11-18 @ 17:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0