Påskhelgen

I Torsdags var vi ett gäng i Repan. Det var trevligt, även fast jag var lite trött. När vi skulle hem på natten fick jag äran att  sjutsa hem alla i PPH, men tänkte inte riktigt på att Emil numera bor på Strandgatan, haha! Så jag fick mig en ganska lång promenad mitt i natten, och fick se delar av Åtvidaberg som man gärna kan klara sig utan... Hehe

På Fredagen samlades vi hela gänget hemma hos Anna. Väldigt mysigt, massor av prat och skratt. Är så roligt att träffa alla som man inte sett på länge, jag blir så sjukt glad av mina vänner! När de flesta hade gått hade vi djupgående samtal i köket, precis som det ska vara.

Igår var ju Påskafton. Först träffades vi några för att inspektera marknaden och fika på Sandelius. Najs, najs. Fick sedan för oss att vi ville ha äggletarjakt, precis som när man var liten, så vi gick och inhandlade valfritt inehåll att leta efter. Skrotade sedan ägg-idén och gjorde påskpåsar istället, mycket mer stylisch tyckte vi, haha!

Vi begav oss sedan iväg på jakt efter en skog att gömma påskpåsarna i, men mellanlandade vid Bysjön, satt där och njöt av solen

Till slut gick vi bort till eljusspåret
Jag-har-tåkigt-när-de-andra-gömmer-min-påsk-påse-så-jag-tar-kort-på-mig-själv-bilder;

á la Elin:                          á la Anna:                        á la Maria:
                

Låt letandet börja!


Haha!


När vi hade genomfört en lyckad jakt och funnit våra byten gick vi tillbaka till Bysjön och åt upp innehållet.
Funderade på att gå ut på kvällen, men var helt slut så stannade hemma och sov i stället. Grymt skönt kan jag tala om!
En mycket, mycket bra dag.


Nu ska jag till åka till Anna, gå en sväng och dricka te. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0