Uppsala so far

Har hittat ett olåst nätverk som jag tjuvsurfar på, eftersom jag ännu inte fått mitt internet.
Jag trivs mycket bra än så länge, även fast mina korridorskamrater verkar aningens... undflyende.
Den enda som jag har sagt mer än "hej" till är en kille från Australien. Vi åt frukost tillsammans i morse, och han verkar snäll och trevlig. Pinsamt nog glömde jag bort hans namn ca två sekunder efter att han hade presenterat sig, men ärligt talat tror jag inte att han kommer ihåg mitt heller, haha!
Snacka om att jag kommer bli skillad i att prata engelska!

Första kvällen blev jag aningens uppskränd då kommande fenomen utspelade sig:
(Från Wikipedia)
Flogstavrålet är ett fenomen i stadsdelen Flogsta i Uppsala. Klockan 22.00 varje kväll öppnar studenter sina fönster, går ut på balkonger eller går upp på hustaken och vrålar ut sin ångest på grund av tentamina och stress. Fenomenet är känt sedan 1970-talet. Det är en parallell till och inspirerat av det lundensiska elvavrålet eller Delphivrålet (efter bostadsområdet Delphi). Liknande fenomen finns också belagda i flera andra studentbostadsområden både inom och utom Sverige, till exempel Ångestskriket på Lappkärrsberget i Stockholm. Fenomenet har bland annat varit föremål för akademiska uppsatser och för en diskussion i radioprogrammet Folkminnen.

Hej och hå, ni som vet hur lättskrämd jag är kan ju föreställa er min reaktion...

Igår gick vi till Östgöta Nation och anmälde oss. Det kändes verkligen jättebra där, flera trevliga och välkomnande människor.

Imorgon har jag mitt upprop, ska bli jättespännande!

Igår gick vi en långpromenad i staden, här kommer ett litet kollage från det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0