Uppsala!

Sabina och jag har varit uppe i Uppsala idag, för att hämta våra nycklar och titta på rummen.
Området vi ska bo i heter Flogsta, och som tur var fanns det massa träd och gräs runt omkring. Rummen var faktiskt riktigt fräscha, även fast jag blev aningens orolig när jag öppnar porten till min trappuppgång och
1. Det första jag ser är att väggarna är målade i ORANGE!
2. På ovan nämnda vägg är målat en stor maskros.
3. Jag känner en skarp lukt av gamla matrester, eller skulor som Karin skulle ha sagt.

Som tur är försvann lukten när vi hade kommit upp några trappor, och när vi kom in i min korridor kändes det jättebra. Det kan nog bli ett "hemma" där så småningiom. Själva rummet var riktigt fräscht, med ljusa väggar och ett stort fönster.

På väg ut mötte jag en kille som bor i samma korridor som jag. Edvin hette han, och han såg varken farlig eller arg ut. Tvärtom verkade han trevlig och är säkert kapabel att eliminera eventuella spindlar från mitt rum. Tack Gud!

Här är jag i mitt framtida hem


Sabina i hennes rum


På väg hem. Trötta, men väldigt nöjda med dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0