Ack ljuva tider

Följde med Maria in till Linköping idag och passade på att besöka bokrean! Åh, det är ju en av de bättre ideerna, verkligen en av årets höjdpunkter. Jag hade verkligen varit nördig i år, gjort research och skrivit inköpslistor på vilka böcker jag ville köpa! Haha! Kände mig så himla erfaren när jag bara svepte in på bokhandlarna och svepte åt mig de böcker jag ville ha.

En fin samling blev det, känner mig verkligen nöjd. Dylans memoarer har jag velat läsa jättelänge, och Steinbeck önskade jag mig i julklapp men tydligen fanns det inte i ordinarie sortiment. Hittade dessutom böcker av flera författare som jag har läst andra böcker av förut. (Marie Hermansson, Tamara McKinley, Maeve Binchy) 
Köpte även Cynthia Lennons biografi om John Lennon och var himla sugen på att köpa den av Yoko Ono också, för att kunna jämföra, men någonstans får man väl dra en gräns. Hade verkligen inte råd med fler böcker...
Synd bara att det inte fanns något av Jane Austen på rean, jag är så himla sugen på att läsa något av henne.
Här är mina fynd!


Igår var ju Fettisdagen. Måste säga att jag är ett stort fan av alla dagar som går ut på att äta! (Fettisdagen, Våffeldagen, kanelbullens dag...) Som lite kuriosa kan jag berätta att jag ända till för något år sedan var övertygad om att det hette Fettis-dagen och inte fet-tisdagen. Haha!

Och ni!
Visst ligger det lite vår i luften? Även fast snön fortfarande ligger kvar luktar det annorlunda på något sätt. Och vi har faktisk fått snödroppar utanför vår ytterdörr! Hejja!


Föresten!
Victoria och Daniel har tydligen förlovat sig! Verkligen roligt tycker jag
Men fy vad formellt och så många regler det finns som de måste följa.
Titta på det här klippet. Fick en såndär nej-fy-vad-stelt-känsla när jag såg det. Men Victoria ser verkligen lycklig ut, och det är ju det allra viktigaste LÄNK

Puss och kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0