Bättre sent än aldrig

När jag tog studenten trodde jag att jag skulle tillbringa det här året med att vicka. Hmm, det har liksom inte blivit så mycket av det...
Är ju sjukt egentligen, vad har jag sysslat med? Det är det konstigaste av allt, jag har aldrig känt att jag har varit sysslolös men om någon frågar vad jag har gjort har jag ingen aning! Verkligen wierd.

MEN mina damer och herrar! Imorgon är den stora dagen! Då ska jag nämligen vikariera i Grebo. Så till nästa problem. Jag vet inte var jag ska gå! Vet ju var skolområdet ligger, men vad är skola och vad är dagis? Är det huset uppe på kullen? Det nybyggda huset är ju dagis, men är det det som jag ska vara på?
Fick för mig att Pontus vickade i Grebo ett tag förut, så jag slängde iväg ett sms och frågade om han visste var jag skulle. Stackaren måste ha blivit skrämd av min desperata ton för han har inste svarat...
I värsta fall får jag väl sticka in huvudet i närmsta dörröppning och säga "Goder morgon greboneser! Lövgrodan ska jag till! Vilket väderstreck?"

Igår var Maria och jag i Emil och Sabinas nya lägenhet. När vi kom dit parkerade vi oss vid köksbordet och satte på tevatten. Emil gick iväg för att repa och när han kom tillbaka efter 2,5 timme hade vi inte rört oss ur fläcken! Haha!
Väldans roligt hade vi i alla fall.

Ska nu gå och inspektera vad som visas på min televisionsapparat.

Puss och kram





Kommentarer
Postat av: Sandra

Är inte Lövgrodan på det nybyggda dagiset?

2009-02-11 @ 19:48:32
URL: http://tiiindra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0