Trollflöjten och Cabaret!

Det är vad jag har ägnat helgen åt. Först flyttade vi alla saker, förstärkare, instrument, gradänger osv från skolan till Kulturhuset i fredags. I lördags var det rep hela dagen och sedan igår repades det, sminkades och kläddes på innan det var dags! Allting flöt på jättefint och det hela blev väldigt lyckat! Jag är fortfarande helt slut men har haft en otroligt rolig helg!

Bilder, bilder mina kära! De kommer här!

Cabaret! Måste säga att de flesta var mycket övertygande som slampor...
 

Innan pausen sjöng maria La Voix som ett extranummer
De framförde även Fairytale, Kim spelade fiol

Här är alla Paminorna!
Först Karin med Johan Adelswärd som Tamino
 

Maria som Pamina och Björn som Papageno, sedan Anna som Pamina med dolken

Här är Björn och Christine som Papageno och Papagena


Simon och Maria är otroligt onda som Monostatos och Nattens Drottning


Och titta här! Visserligen är jag suddig, men minsann är det jag som står bakom Maria vid applåd-tacket!
Haha, my two minutes of fame!


Efter föreställningen köpte vi pizza och gick allihop hem till familjen Ericssons trädgård. Där blev det prat och skratt och lekar, precis som det ska vara med musikprofilen! Fantastiskt roligt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0