Gårdagen

Igår kväll var ju middagen hemma hos Maria. Jättelyckat kan man sammanfatta kvällen! Verkligen roligt, massor av skratt, god mat, musik...

När vi kom dit fick vi först en välkomstdrink och sedan förrätt bestående av bröd med brieost och nån olivröra. Sedan gjorde tre servitriser entré (syster Anna, Petra och Lina) och ställde fram huvudrätten. STOR sallad, rotfrukter i ugn och lax (haloumiost till mig). Gott! När det var dags för dessert framörde tidigare nämda servitriser Coffee jingle vilket drog stora applåder.
Vi fick lyssna till ett improviserat tacktal till värdinnorna enligt varannat ord-principen vilket var mycket underhållande. Jag höll också ett tal senare på kvällen (på rim!), haha!

Sen blev det paketöppning och allmänt minglande/jagande/sjungande i flera timmar. Anna hade redan fått present av mig men jag hade ändå köpt ett läppbalsam från Body shop så att hon skulle få något.
Maria fick följande: (Klickbar bild, släng ett extra öga på ansiktena)


Resternde delar av kvällen var mycket roliga. Bland annat framförde Anna och Maria Solveigs sang framåt småtimmarna vilket var väldigt uppskattat. En grupp 91or anslöt även senare på natten.
(Lite kuriosa; jag spillde ut mitt glas fem gånger under kvällen. FEM!)

En kväll värd att minnas, helt klart.






Äh, jag lägger ut talet också om någon skulle vara intresserad. Har dock gjort en liten censurering, haha! Är man något insatt i ämnet är det bara att fylla i själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0