Hufvudstaden i bilder

Alla små bilder är klickbara!


Här sitter jag på plats i Globen. Om ni undrar varför jag ser aningen ansträngd ut är det för att jag lider av höjdskräck...
 

Sen kom han äntligen ut på scenen! Måste erkänna att vi först hade smärre problem med att lokalisera vem som var Bob Dylan... Titta på denna bild så kanske ni anar varför



Är ganska imponerad av zoomen på min lilla kamera som lyckades pricka in den här bilden från samma avstånd!

(Observera hatten! Han måste vara ett stort fan av min blogg eftersom han hade förmått nästan hela bandet att bära hatt...)

Konserten var riktigt bra, han spelade många gamla låtar fast i ny tappning. Bara känslan av att den där lilla pricken faktiskt var Bob Dylan, att han stod livs levande i samma rum som jag, det var helt otroligt.
Bandet var för övrigt grymt bra! Sjukt tajta!

Noteringar under spelningen:
- Familjen Otakt som satt framför oss. Pappan satt och klappade konsekvent fel takt på sin sons knä. Mamman satt och försökte om och om igen klappa rätt takt på samma sons huvud, men tappade bort sig hela tiden. Stackars barn!
- Tjejen några rader nedanför oss med platinablont hår som lyste i mörkret, samt en Karin-bulle på huvudet. Hon satt och böljade fram och tillbaka med huvudet, tänk stil ormtjusare. (Dock i takt!)
- Mannen som satt helt stilla längst in i hörnet av scenen under hela konserten. Vad fyllde han för funktion?


                                                                              Sen tog vi T-banan till Marias
Nöjd och suddig Maria efter konserten         kusiners hus där vi tillbringade natten
                                               


Trodde ett tag att jag hade tappat bort bilnycklarna
Som tur var hittade jag dem sen!                                        Maria är redo att spendera!
                                                                   

Idag tog vi en tur på stan. Maria hade sett ett par skor från HM i någon tidning, så vi sprang omkring på masssa olika HM-butiker och letade efter dem. När vi var på HM som ligger precis bredvid NK går jag själv bland skorna och tittar. Har bliken riktad mot golvet när jag ser ett par fina skor som går omkring någon meter framför mig. Lyfter blicken för att titta på skornas ägare och konstaterar att hon har päls på sig (euw). Inser i nästa stund att det är Blondinbella! Haha!
Det roligaste är att om jag inte hade sett att det var Blondinbella hade jag nog sprungit in i henne. Det hade varit något att skriva på sitt CV...
Tänk att om jag hade gått fram och pratat med henne hade det kunna vara jag på denna bild...

Bilden tagen från Blondinbellas blogg


Två väldigt roliga dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0