Nostalgi

I helgen sov jag över hos Anna som var Lucasvakt. Även Maria och Karin var därpå kvällen, vi lagade grymt god mat bestående av rotfrukter i ugn, en stor sallad, tsaktsiki och lax till de som ville ha. Sen hade vi en sån där bra pratkväll och myste till långt fram på natten. Underbart! Tog även en promenad bort till Mossvägen och lånade High School Musical 3, hahaha!

Jag sov som sagt över, och Anna och jag hade en riktig slappisdag med en timmes frukost och massor av ingenting-görande. Grymt skönt.
För ett tag sedan upptäckte Anna och jag att vi båda älskade serien Den vita stenen när vi var små. Kommer ni ihåg den?
Den handlade om Fia och Hampus och deras vita sten, som de vinner från varandra genom att göra olika uppdrag. Jag kommer ihåg att jag var helt fascinerad av skomakarens stora, stökiga familj och av Fia och hennes stora blå ögon. Jag hade till och med en egen vit sten som jag lekte med. I alla fall visade det sig att Anna har hela serien på VHS, så jag lånade den och har nu hunnit titta på halva ungefär. Och den är fortfarande bra!

Här är introt till det första avsnittet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0