Tenta, finbesök och klassmys

I förrgår kom Anna, Maria, Mimmi och Ingemar hit till Uppsala! Det var hur bra som helst. Sabina och jag mötte upp dem vid Domkyrkan och så gick in och tittade där. Det är så otroligt fascinerande att vara på samma plats som herr Ericsson, vad man än ser som har något som hels historiskt värde så blir man överhopad med massor av intressanta fakta. Jag lovar att Ingemar guidade oss i Domkyrkan bättre än vilken utbildad guide som helst!

Vi tjejer lämnade sedan de äldre för sig själva och gick en tur på stan. Jessica kom också en sväng och vi gick och åt tillsammans. Så himla kul, och trevligt som tusan!På kvällen var vi hos Sabina och åt Ben & Jerry's, pratade och myste i allmänhet. Anna, jag och Maria gick sedan hem till mitt rum och sov. Var så himla skönt att ha dem här, att få visa dem hur mitt liv ser ut nu.

Dagen efter, igår alltså, hade jag min första tenta. Lämnade Anna och Maria på bussen (kom på sedan att jag glömde säga åt dem vilken hållplats de skulle gå av på, haha!) och gick förbi skolan för att hinna äta lunch innan. Stötte ihop med en hel drös från klassen, så vi gick till tentan tillsammans. Stämningen var väl inte på topp direkt... Någon liknade det vid känslan i filmer när de går längs death row och det beskriver det ganska bra, haha! Men tentan kändes inte så farlig som jag hade räknat med, kunde ha gått så mycket värre. Kände mig i alla fall inte totalt lost och det är ju alltid något, får se senare om det räcker till ett godkänt betyg.

På kvällen gick vi ut med klassen. Först till Västgöta Nation, som var hur mysig som helst! Stenväggar, lågt i tak och långa träbord som gav känsla av att ha fyttats tillbaka i tiden. Senare drog vi vidare till Kalmars och hade det väldigt trevlig, många och långa diskussioner om allt och ingenting. Precis som jag vill ha det!

Imorgon åker jag hem för att fira alla mina tjejer som har fyllt år! Och på lördag? Absolut ingen aning, men jag är vidöppen för förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0