Två veckor Sverige i ett inlägg

Under de här två veckorna i Sverige har vi bland annat hunnit med att se ungefär alla turistattraktioner i Linköping.
Vi har haft Minicamp med knasungarna i Södra Botorp utanför Åtvidaberg.
Vi ledare har ätit glass på Smultronstället i Söderköping.
En dag besökte vi Gamla Linköping och jag hittade mitt framtida drömyrke; att gå omkring i fina gammeldags kläder hela dagarna och säga "goddag" till alla man möter!
I Gamla Linköping finns massor av mysiga affärer där de säljer spännande saker. En utav dem har träsniderier från konstnären Kanevad. De är himla häftiga må jag säga.
Vi ledare åkte och hälsade på mina föräldrar i husvagnen. Där åkte vi motorbåt...
... och badade i 16-gradigt östersjövatten.
Vi gjorde en dagsutflykt till ett blött men vackert Stockholm
När vi åkte Djurgårdsfärjan sprang ungarna fram till fören, sträckte ut armarna och sjöng My heart will go on så högt de kunde! Haha!
Vi tog med Julia på en tur med musikbåten i Åtvidaberg. Det regnade men var mysigt ändå.
Och nu är det över. Igår gick vi upp klockan fyra på morgonen för att säga hej då till alla österrikare på flygplatsen. Jag har inte riktigt förstått det ännu och känner mig helt tom. Jag kommer sakna de här människorna så mycket. Varje gång vi har träffat de här fantastiska ungdomarna har de gett så mycket glädje, energi och värme tillbaka. Jag kommer sakna att de svenska barnen kallar mig Mamma. Jag kommer sakna alla galna upptåg, sköna kommentarer, mysiga kramar och kollektiva gapskratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0