Älskade Uppsala

Åh vad jag är förälskad i den här staden! Jag ler åt faktumet att så otroligt många caféer, platser och byggnader heter något med Linné. Jag fullkomligt avgudar alla vackra namn! Carolina Rediviva, Gustavianum och Luthagsesplanaden. ÅH, Luthagsesplanaden! Är det inte det vackraste namn som finns!?

Jag älskar att resturangen i Engelska parken heter Matikum!
Jag älskar att gå längs Fyrisån och se hur väl de har bevarat alla gamla hus.
Jag tycker om att så gott som alla affärer har studentrabatt.

Jag älskar nationerna, den öppna stämningen och att ett glas vitt vin kostar tjugo kronor.
Det finns människor överallt och var jag än befinner mig hamnar jag i intressanta konversationer.

Jag älskar det faktum att jag en gång blev stoppad av en vilt främmande man på gatan som frågade vad "försöka" heter i imperativ. När vi gemensamt hade kommit fram till att det måste vara "försök" så tackade han mig och gick iväg.

Jag älskar att jag tyckte mig känna lukten av vår i luften tidigare idag.

Jag trivs så bra på kullerstensgator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0