Historien om mitt kårleg

Av någon konstig anledning blev jag inskriven vid Uppsala Universitet som Elin Nilssn. Utan o alltså. Detta namn har förföljt mig under hela höstterminen. Vid upprop på seminarier har lärarna tvekat vid mitt efternamn och jag har fått ropa "Nilsson! Ett helt vanligt Nilsson!".

Även mitt kårleg har burit detta lustiga efternamn, vilket har lett till att vakter på nationerna har skojat med mig och sagt att de tyvärr inte kan släppa in mig eftersom mitt namn på kårleget inte har stämt överens med mitt id.


Vid ett tillfälle gick jag till receptionen för att rätta till misstaget. Med stor spänning loggade jag några dagar senare in på studentportalen för att se om mitt namn hade blivit ändrat. Och visst hade det ändrats. Men till vad? Jo, Nilss0n! Med en nolla! Exotisk, inte sant?

Men så idag fick jag äntligen upprättelse! Kårleget för vårterminen dunsade ner i mitt postfack, och jag har äntligen fått mitt riktiga efternamn tillbaka. Halleluljah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0