Köping Hillbillies

Jag brukar titta på svt play ganska ofta, man kan säga att det är så jag kompenserar för att inte ha någon tv. Under några veckor har det legat ett nytt program på förstasidan, Köping Hillbillies heter det.
Av någon anledning fick jag för mig att det hela skulle handla om någon sorts förnedrings-tv av typen "titta här vilka udda och patetiska människor som bor i Köping". Jag klarar verkligen inte av när någon framställs på ett nedlåtande sätt i tv, varje gång det sänds audition till Idol gömmer jag mig i ett annat rum.
Men så idag bestämde jag mig för att ge det ett försök. Och vilket underbart program! Det handlar om fem killar som alla sitter i rullstol. En har ett medfött handikapp, två har blivit skadade när de har dykt, en har kraschat i motocross och en körde av vägen med sin motorcykel. Tillsammans spelar de nu rullstolsrugby! Hur coolt är inte det?
Det är ingen romantiserad bild av typen "vi är så starka, käcka och heroiska trots våra tunga livsbördor" som läggs fram, inte heller "tyck synd om oss för vi har det svårt". Programmet är så öppet, ärligt och fyllt av fart! Det hela känns äkta på något sätt. Jag blev helt fast och plöjde fem avsnitt när jag egentligen skulle ha pluggat till tenta. Kolla in det nu!
(Som bonus säger de saker som "Dä kan vi gö", precis som Hära!)

Kommentarer
Postat av: Hära

Åh! Älskling! Jag saknar dig!!

dä kan vi gö, va ska du gö, tyckä du dä, nej usch va ja sakna däj! :)

2010-06-02 @ 07:15:44
URL: http://cupcakefatties.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0