Äntligen en tavla!

Jag vet att jag har nämnt förut att jag har varit på jakt efter en tavla i guldram. Det var i huvudsak guldramen jag var ute efter, och så ville jag ha ett motiv som inte bara var en granskog. När jag har haft vägarna förbi en second hand-affär har jag gått in och letat efter en tavla som stämde in på mina önskemål, men jag har inte hittat någon.
Förrän idag!
Jag klev in på Myrorna, och genast lyste den mot mig längst inifrån lokalen." Titta på mig, ta hem mig, älska mig!" tycktes den utropa. Dyr som tusan var den, men jag kunde helt enkelt inte gå hem utan denna tavla.
Jag är helt förälskad i alla detaljer! Smedjans skevhet, röken från skorstenen, det otroliga djupet, vattnet i bäcken som är vilt och stilla på samma gång... Jag vill bo där. Varje kväll vill jag se ut över de blånande kullarna, lyssna till porlandet från bäcken och känna den svala brisen genom trädet.
På sätt och vis kan jag göra det också, om jag bara använder lite fantasi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0