Homesick

Jag tycker inte riktigt att det svenska ordet hemlängtan kan beskriva hur jag mår ibland. Som om det kryper i hela min kropp och jag bara vill kasta på mig ett par skor och springa längs med riksväg 55 som går förbi utanför mitt hus och inte stanna förrän jag når Östergötland.
Som en klump i magen som drar i mig och vill få mig att göra något, boka en biljett hem med en gång, leta upp mina finaste och bara lägga mig i en stor kramhög med dem.
Som om jag är lite, lite illamående.
Nej, ibland är inte hemlängtan tillräckligt, men det engelska ordet homesick fångar precis hur jag mår. Just nu längtar jag mig sjuk efter alla där hemma.

Kommentarer
Postat av: maria

Jag saknar dig!

2010-09-17 @ 09:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0