Om att säga konstiga saker ibland

Jag är medveten om att jag ibland kan säga saker som är ganska konstiga. Det händer ironiskt nog oftast i situationer där jag verkligen vill framstå som smart och kvicktänkt, situationer där jag vill impa lite.
I fredags hände det igen.
Eftersom jag skulle åka hem och hälsa på över helgen hade jag med mig en stor rullväska till skolan. En av tjejerna i den nya klassen kommenterar det och frågar var jag ska resa någonstans.
Så okej, nu gäller det. Det är första gången som jag pratar med henne, gör ett bra första intryck nu Elin!
Så vad säger jag?
- Jag ska hem till mina föräldrar över helgen.
- Jaså, vad mysigt! Var bor de?
- I Åtvidaberg, nära Linköping.
- Jaså, vad ska du göra där då?
(okej, so far so good. Men nu ni, nu smäller det!)
- Jag ska hämta trosor och sånt!
Guud Elin! Vad håller du på med?! Säg något fort, rädda situationen!!
- Du vet, sånt som jag inte fick med mig när jag åkte upp efter sommaren
Jaha, så nu tror hon att jag har gått utan trosor en vecka. Bra där. Fräsch tjej.

Kommentarer
Postat av: maria

HAHAHA

2010-09-08 @ 09:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0