Detta inlägg är tillägnat Sabina Gerdin

För någon månad sedan ungefär så gick jag på stan med Sabina. Plötsligt utropade hon:
"Åh jag blir galen! Det är inte okej att ha solglasögon på sig redan! De försöker bara se coola ut!".
Jag såg mig förvirrat omkring och noterade att nästan alla vi mötte hade solglasögon på sig, något som jag inte hade reagerat på eftersom det var en solig dag.
"Men solen skiner ju..." försökte jag
"Nej, solglasögon ska man ha på sommaren!" envisades Sabina. Mycket bestämt. Med eftertryck!
Det är sällan som Sabina envisas med någonting, så jag beslutade mig för att lämna det där. Försiktigt frågade jag om det finns något magiskt datum när det blir okej att ha solglasögon på sig. Sabina funderade någon sekund.
"20 april" sa hon sedan, och det var slutet på den diskussionen.
Idag är den stora dagen kommen, och idag råkar även vara den dag när Marias och mitt köpstopp tar slut.
Således:

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hahaha! Du är underbar! Nu ska jag sätta på mig mina solglasögon och demonstrativt ha på mig dom resten av dagen! :)

2011-04-20 @ 15:32:06
Postat av: maria

Hahaha! Jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig!

2011-04-21 @ 20:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0