Att klä sig som andra

En grupp människor som umgås ofta blir alltmer lika varandra. Man utformar en gemensam humor, en gemensam jargong och liknande åsikter. Framför allt börjar man klä sig likadant, många gånger när jag ser ett kompisgäng på stan slås jag av att alla ser likadana ut. Det här är en konsekvens av att vi vill känna tillhörighet och gemenskap, vi vill markera att vi hör samman.
Jag kan visa er en mycket talande bild som visar just detta. Det här är Linnéa, Anna och Maria på nyårsafton 2007/2008

Men jag, jag gör något annat. Jag klär mig som den bloggare jag läser mest frekvent för tillfället. I somras när jag var helt betagen av Elsa Billgren såg jag ut såhär.
Elsa Billgren ser ut såhär
Idag, när jag läser HanaPee som besatt, så ser jag ut såhär.
Det här är HanaPee

Kommentarer
Postat av: AnnG

Åh, har du också varit Elsa-tokig? :D

2011-02-17 @ 23:15:50
URL: http://kastasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0