Mina vänner föder mig

Föder som i att förse mig med föda alltså. Innan Hära flyttade tillbaka till Dalarna körde vi ofta konceptet "jag betalar, du lagar". Det var en win-win-situation eftersom jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att laga mat. Efter att Hära flyttade har jag sakta återgått till min ursprungliga diet bestående av gröt, smörgåsar och yoghurt.
Idag däremot har jag blivit försedd med mat två gånger! Dels fick jag en hembakad brödlimpa av Viktor, och dels har Tina bjudit mig på middag!
Fantastiskt god risotto med paprika, oliver, broccoli, champinjoner, soltorkade tomater, tabasco, chili och massor av vitlök. Och sen fetaost och körsbärstomater till det.
Den fina kocken, som dessutom är väldigt klok och bra att prata med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0