Om hästar

Under många år var jag väldigt aktiv i Åtvidabergs ridklubb. Jag var ordförande i ungdomssektionen, teoriledare och skötare. Jag red i träningsgrupper i hoppning och dressyr, hjälpte till med privathästar och lektionshästar som behövdes ridas extra. Jag höll i övernattningar, rykttävlingar, uteritter, barnkalas och luciashower. Jag till och med sommarjobbade i stallet.
De sista åren innan jag flyttade till Uppsala trappade jag ner lite, jag slutade på ridklubben och hjälpte i stället till med min dressyrtränares privathästar några dagar i veckan. Det passade mig perfekt just då, jag red ut mycket i skogen och tog det lite lugnare.
Men så flyttade jag till Uppsala för ett och ett halvt år sedan, och sedan dess har jag inte rört en häst. Jag skulle varken ha tid eller råd, och största delen av tiden så saknar jag det inte. Men så kommer dagar som idag, när solen skiner och man känner vår i luften. Då skulle jag inget hellre göra än att rida ut i skogen, höra hästens frustande, känna den varma pälsen under mina fingrar och galoppera på grusvägar som äntligen blivit mjuka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0