Oj, vad hon kan!

Det är roligt det där, hur mycket man jublar när ett barn klarar av något som är helt självklart för en vuxen. Jag ropar "Oj, du tar ju tag i mitt lillfinger med vilje! Du är så duktig!" till Agnes, eller "Men ÅH så bra du är, gick du på toaletten alldeles själv!?" till Alice.
Idag har jag varit ute i stugan för att fira Dea lite i förskott. Han fyller egentligen år på tisdag, men eftersom jag inte är hemma då så köpte jag med mig en pärontårta och åkte ut idag istället.
Agnes fick prova att sitta i barnstolen för första gången. Hon satt där ganska nöjd med sig själv en bra stund, med ena armen lite käckt utanför samtidigt vi andra stod runt omkring och applåderade.
Efter ett tag blev det dock roligare att äta på filten. Tänk, vad hon kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0