Turistande korister i Riga

I fredags åkte Västgöta nationskör i Uppsala färjan från Stockholm mot Riga.
Vi hängde en del på soldäck...
...och utforskade båtens alla utrymmen.
Döm om min förvåning när jag på kvällen mötte en grupp från min kör som ropade "Elin! Vi har träffat Åtvidabergs kammarkör på däck och sjungit med dem lite spontant!". Mycket märkligt när två världar möts sådär. Själv sprang jag aldrig in i dem, även om jag misstänker att jag såg en eller annan på avstånd.
Vi beslagtog karaokebaren och hade väldigt trevligt där ända tills det började ljusna. Då gick vi ut på däck igen och sjöng tillsammans, väntade på att solen skulle gå upp och tittade på havet.
På lördagsmorgonen anlände vi till Riga och tog en promenad till hotellet för att lämna våra saker och fräscha till oss lite. Sedan samlades vi igen och tog en spårvagn till Rigas zoo. Det var fint men samtidigt lite sorgligt eftersom många djur bodde i väldigt små inhägnader.
Zooet låg fint vid vattnet, så det fläktade lite vilket var väldigt skönt i värmen.
Vi tittade på förrymda påfåglar...
...och hittade nya vänner på oväntade ställen.
Vi klättrade i klätterställning...
...och hittade Jabba the Hut i en bur.
Under våran vistelse i Riga har vi hängt mycket i olika parker för att återhämta oss efter kvällarnas eskapader.
På söndagen träffade vi en lettisk kör som tog med oss på äventyr i staden. Vi drack lokala ölsorter på en folkbar för att sedan gå till en alternativklubb och dansa till ett ryskt punkband. När klubben stängde gick vissa vidare till en Sovjetnostalgisk bar som tydligen var mycket märklig, men jag gick istället tillbaka till hotellet. På vägen såg jag den här vackra bron.
På måndagskvällen var det så dags att resa tillbaka till Uppsala.
Här kan ni se Riga och lite av min lugg som det såg ut från båten.
Jag var trött men mycket nöjd.
Så intog vi karaokebaren ännu en gång och hade det väldigt roligt under natten.
En så väldigt fin resa, med väldigt många fina nya minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0