Utan cykel ingen student

Jag har varit utan cykel sedan i julas. Först gick den sönder, sedan blev den stulen. Jag ska säga er något om studenter i allmänhet och studenter i Uppsala i synnerhet: är man student så cyklar man. Oavsett väder, packning, väglag eller eventuella skador förväntas man använda cykeln för att ta sig från punkt a till punkt b. Således har jag känt mig något utanför när jag har färdats via buss eller genom att promenera.
Men nu har jag fått en ny partner av min kära bror, eller snarare min kära brors kära svärmor! En cykel full av orginalitet och själ, en cykel att uppleva massor av äventyr med!
Jag vill så gärna ge henne ett namn. Hon är ju tydligt en kvinna, titta bara på hennes feminina kurvor! Något tryggt och moderligt ska hon heta. Berit kanske? Eller så får hon heta Ingrid efter den goda kvinna som skänkte henne till mig.
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0