Se där, en lista

Bästa maträtt? Rotfrukter i ugn (mycket sötpotatis!) med tzatsiki och stekt halloumi. Annars i princip vad som helst med potatis. Eller någon god soppa.
Bästa efterrätt? Något krämigt och chokladigt. Eller marrängsuisse. Eller åh, morotskaka!
Bästa dryck? Mjölk är ju fantastiskt! Dricker mest vatten till mat annars. Vitt vin vid festligare tillfällen.
Hatdryck och maträtt? Fisk! Bara lukten gör mig illamående.
Bästa alkoholdryck? Vitt halvtorrt vin. Börjar mer och mer uppskatta öl också.
Använder du smör på smörgåsen? Om det finns. I Uppsala äter jag mest creme cheese då det är så fantastiskt smidigt.
Smågodis eller färdiga påsar? En mörk chokladkaka helst. Gärna med smak av chili, havssalt eller citron.
Bästa soppan? Röd linssoppa. Eller mammas morotssoppa. Eller svampsoppa. Eller den där med kronärtsskocka som jag åt på VG förra veckan!
Favoritglass? Den med browniebitar från Ben and Jerry's.

Hur mycket shoppar du för varje månad? I perioder alldeles för mycket, just nu mindre och mindre.
Har du mer skor än kläder? Absolut inte!
Favoritplagg? Just nu någon av de vadlånga kjolarna i tyll från H&M. Jag använder någon av dem nästan varje dag!
Favoritfärg på kläder? Svart är det som jag använder mest. Annars uppskattar jag mörkblått, mörkgrönt, grått, beige eller rostiga toner.
Favoritfrisyr? Jag har in princip alltid utsläppt, men känner mig finast när jag har det lockigt.
Bästa mönster? Blommigt eller prickigt.
Bästa accessoar? Jag har varit en riktigt örhängesjunkie, även om det lugnat ner sig lite nu.
Underkläder? Är något som jag tycker är så fruktansvärt tråkigt att köpa.
Hatplagg? Trivs verkligen inte i byxor. Passar verkligen inte i kläder som inte markerar midjan.

Jobbar eller pluggar du? Jag pluggar till lärare för tidiga skolår.
Vad vill du bli? Lärare, som sagt. Skulle dock även kunna tänka mig något annat jobb där jag kan göra skillnad för människor.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Jag trivs hur bra som helst!
Är lönen viktigast? Absolut inte, då skulle jag ha valt helt fel karriär.

Har du barn? Nej, men vill gärna ha i framtiden
Älskar du någon? Många! Mina föräldrar, mina bröder, mina brorsdöttrar och mina nära vänner till exempel.
Betyder familjen mycket för dig? Väldigt mycket.
Vart åker du helst på semester? Någonstans där jag kan uppleva saker. Gärna med vatten i närheten.
Bästa klimatet? Jag tycker om de svenska årstiderna, den stora variationen.
Hemmafest eller krogen? Hemmafest, absolut! Eller häng på en pub.

Listan kommer från Mon Chéri som i sin tur fått den från Niotillfem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0