Vårbalen

Igår var det så äntligen dags för vårbal!
Damerna inledde med champagnefrukost hos Emelie på förmiddagen, vilket var väldigt trevligt.
Efter det skyndade jag hem och gjorde mig i ordning för att agera marskalk vid Allmänna sångens jubileumskonsert i Universitetshuset. Jag fick flankera en dörr, dela ut programblad och kontrollera biljetter. Under konserten satt jag sedan och kontrollerade att ingen gick in eller ut under sångerna, vilket gjorde att jag även kunde lyssna till hela konserten. Det var väldigt fint och pampigt!
Eftersom konserten tog slut en hel timme senare än planerat fick jag sedan springa till VG för att stå där och hälsa gästerna välkomna. När sittningen sedan började inledde kören emd att sjunga Hymn till Västergötland tillsammans med gästerna, för att sedan sjunga några sånger till.
Jag gjorde sedan ett snabbt balklänningsbyte hemma hos Lena och hann till Hotell Hörnan precis lagom till att körens egen sittning skulle börja där (och då äntligen kunde jag slappna av och bara njuta).
 
Här är Johanna.
Vårbal
Sonia.
Vårbal
 
Johan gjorde ett tillfälligt återtåg och var återigen med oss, om så bara för en kväll.
Vårbal
 
Lena (i sin mammas brudklänning!)
Vårbal
 
Björn, Emelie (som till på köpet fyllde år) och Johan.
Vårbal
 
Johanna, Johan, Anna och Marcus.
Vårbal
 
Mitt emot mig hade jag Louise, i 1920-talsklänning!
Vårbal
 
Lotta.
Vårbal
 
Caroline och Louise toastade med blomstertema.
Vårbal
 
Och så sjöng vi en himla massa, såklart!
Här är avslutningen på Lilla kossan Elsa.
Vårbal
 
Det var tal och uppträdanden till höger och vänster!
Tobias läste upp krönikan över året som gått.
Vårbal
 
Johanna och Erik.
Vårbal
 
Lars.
Vårbal
 
Till bordet hade jag ingen mindre än självaste herr Sidenvall!
Vårbal
 
Sonia, Magdalena och Benjamin.
Vårbal
 
Nya Lars.
Vårbal
 
Plötsligt blev det ett himla ringande i mobiltelefoner och alla herrar försvann ut.
Här är Jenny.
Vårbal
 
Alltså, Lena i bakgrunden på den här bilden! ÅH!
Vårbal
 
Anna och Magda.
Vårbal
 
Isabel.
Vårbal
 
Lena, Hanna och Emelie.
Vårbal
 
Jag.
Vårbal
 
Så kom herrarna in igen! Fler serenader, hurra!
Vårbal
 
Sedan blev det ännu mer sång! Här sjungs Smedsvisan.
Vårbal
 
Och slutligen O gamla klang! 
Här är Jacob och Kajsa.
Vårbal
 
Jag hade bara kaffe kvar att skåla med.
Vårbal
 
Caroline.
Vårbal
 
Jag älskar syskonen Johanssons synkronisering i bakgrunden på denna bild!
Vårbal
 
Så var det dags att gå tillbaka till VG för att gå på släppet.
Vid Fyrisån blev jag dock hejdad och uppmanad att sätta mig ned under en kastanj.
Vårbal
 
Och så fick jag en till serenad!
Det är tradition att den som är nyvald ordförande för kören får just en egen serenad vid vårbalen.
(Har jag glömt att berätta att jag blivit vald till ordförande förresten? Det har jag blivit! Så. Himla. Pepp!)
Vårbal
 
Åh, alltså!
Vårbal
 
Vårbal
 
Vårbal
 
Vårbal
 
Det var Till Österland som sjöngs. Vid strofen "Jag där vill bygga en hydda" provades det nya greppet att bilda en mänsklig hydda runt mig. 
Oväntat, men väldigt tryggt!
Vårbal
 
Vårbal
 
Vårbal
 
Så gick vi till slut till VG, umgicks ännu mer, dansade styrdans och hade det väldigt bra.
Vårbal, alltså. Det är något magiskt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0