Hurtbullarna invaderar

Maria har varit här idag och eftersom hon ville ha motion gick hon hemifrån sig (ca 1 mil)
Förut när hon skulle gå hem igen följde jag henne förbi Berg och vände sedan.
Under denna promenad, uppskattningsvis totalt 4 kilometer, möter jag FEM joggare med reflexväst! Varav fyra hade röda collegetröjor under rexlexvästen.
Vadan detta undrar jag? Är det så att gatorna invaderas av joggare vid 20-tiden? Är de ute bara för att få mig som nöjer mig med att promenera att få dåligt samvete? VARFÖR springer de ute i obygden där det inte finns några gatlampor?
Är detta någon sorts hemlig rörelse som har slutit en pakt att ge sig ute och springa efter mörkrets inbrott? Kanske kom alla joggare från samma hurtbulle-möte i någon glänta i skogen, där de smider onda planer?

Dessutom en annan konstatering. När jag är ute och går med Mitzy möter jag hundar i varenda gathörn. Inte en hund mötte jag idag. Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0