Be med mig!

Käraste bröder, systrar och vänner! Var snälla och håll era tummar...
...och tår...
...be en desperat bön...
... och kanske även en mer stillsam bön till någon alternativ gud...
... om att tågen går som de ska imorgon trots all denna snö!
Då ska jag nämligen hem till Åtvidaberg! I vanliga fall brukar mina föräldrar hämta mig på stationen i Linköping, men imorgon ska de på konsert. Om tåget är framme i tid hinner de i alla fall möta mig på stationen, lägga min väska i bilen, ge mig hemnyckeln och pappas busskort så jag kan ta bussen till Åtvid.
Om tåget är försenat måste jag däremot köpa ett eget busskort, släpa väskan full av smutstvätt hela vägen hem från stationen i Åtvidaberg och sedan hoppas att någon av mina bröder kan förbarma sig över mig och komma och låsa upp dörren.
Så snälla ni, be för SJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0