Listans intåg i bloggen

Det här är första gången någonsin som jag gör en sånhär lista i bloggen, ni får säga vad ni tycker om det! Och vem vet, kanske får ni veta något nytt om mig?
Vilken svordom använder du mest?
Jag försöker verkligen att inte svära, men när jag gör det är nog fan det vanligaste. Annars förekommer tusan, jäklar och attans flera gånger i mitt dagliga vokabulär.
Äger du en Ipod?
ja
Hur många resväskor äger du?
Två stycken, en stor och en i handbagagestorlek.
Använder du flip-flops?
Jag kan inte, får så lätt skavsår.
Var köper du dina matvaror?
Ica
Skulle du hellre ta bilden eller vara med på bilden?
Ta bilden är nog det som är roligast, att lyckas fånga ett ögonblick på bild. Men jag tycker om att vara med på bild också.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Ladder 49. Grät konstant genom hela filmen.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En lägenhet.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Hahaha!
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Coolast just nu är i alla fall Robyn eller Lady Gaga (minus köttklänningen då)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Ja, men ingenting jag kan berätta.
Vad åt du till middag senast?
Ostmackor...
Använder du huvtröjor?
Nej, jag tror faktiskt inte att jag äger någon. Föredrar stickade tröjor.
Kan du vissla?
Ytterst sällan, oftast när jag inte ens försöker.
Vem var den senaste som ringde dig?
Maria
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbana är bland det roligaste jag vet! Klarar däremot inte karuseller som snurrar.
Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?
Jag tror det pratas mer eller mindre om alla, men hoppas att det är bra saker som sägs.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, jag har alltid tyckt om filmer.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Närmaste i Uppsala är Gränby centrum, det är stort. Närmaste till Åtvidaberg är Ikanohuset, gissar att det är ungefär samma storlek som Gränby.
Hur många syskon har du?
Två äldre bröder.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Inte när det handlar om kompisrelationer. När det handlar om att flirta; ja.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Lejonkungen
Äger du några band t-shirts?
Flera Lars Winnerbäck, en Billie the Vision och en Mando Diao tror jag.
När flög du senast?
I höstas, när Anna och jag åkte till Paris.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
2
Pratar du några andra språk?
Engelska och ytterst lite spanska.
Diskar du din egen disk?
Ja, men jag skjuter på det läääänge.
Har du gråtit offentligt?
Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag tycker om att lära mig nya saker och har inget emot att fråga om jag inte förstår något, men alltid vet jag inte.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, det är ingenting som lockar. 
Kan du kasta macka?
Ibland, om jag har tur och får till den rätta knycken.
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vad har du med dig in på bion?
Vatten, ibland frukt, ibland choklad. Och bra sällskap såklart!

Vad har du för väder?
Varannan dag töväder, varannan iskallt.
Har du en blogg?
Uppenbarligen.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Jag tyckte mest om kursen kommunikation, främst för att vi hade en fantastisk lärare!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Snällhet, generositet, ödmjukhet
Vilken är din favoritdrink?
Föredrar vitt vin.
Gillar du din boendesituation?
Känner mig väldigt färdig med att bo i korridor, letar lägenhet för fullt tillsammans med Sabina.
Vilken är din mammas hemstad?
Borkhult (hahaha, tvivlar starkt på att det kan kallas stad)
Din pappas hemstad?
Åtvidaberg
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst åtta, helst nio
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Det är väldigt olika, men jag tycker om när det är mycket på gång.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Jag var en mönsterelev!
Vilken är din favoritfrukt?
Äpple.
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
22, herregud!
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, men vet ju ändå att jag själv gör fel. Härom veckan stavade jag cykel med ck flera gånger i samma mening! Jag tenderar även att skriva ihop ord som egentligen inte ska vara ihopskrivna.
Tror du på liv på andra planeter?
Ja
Tror du att Gud är en man eller en kvinna?
Jag vet inte ens om jag tror på Gud. Och om det skulle finnas en gud tvivlar jag på att den skulle ha ett kön, snarare vara någon slags kraft.
Vad var det senaste du åt?
Pistagenötter.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Lika samma
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Min bror Dea ville att jag skulle heta Maria, men det hette en utav mammas kompisars dotter. Därför fick jag Maria till andranamn och Elin till tilltalsnamn, eftersom det var något som hela familjen tyckte om.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag är väldigt höjdrädd så jag skulle nog inte kunna förmå mig att göra det. Vore dock otroligt häftigt!
Vilken karaktär från en film påminner dig mest om dig själv?
När jag var liten var jag väldigt lik Lotta på Bråkmakargatan, både till utseende och sätt.

Tycker du om att krama folk?
O ja! Jag älskar kramar.
Äger du en digitalkamera?
Ja, en kompakt och en systemkamera.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Anna tycker att jag påminner om Jessica Szohr när jag ler, och Tina har sagt att jag är lik Christina Hendricks. Båda dessa jämförelser är väldigt smickrande!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nej, det är ju bara att jag ringer i stället!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många, men kommer inte på någon speciell just nu.
Vad är du allergisk mot?
Särskrivningar.
Får du dåligt samvete efter att du har ätit kött?
Jag har varit vegetarian i åtta år, så ja!
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Pontus.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag tyckte den här var så himla kul, är det ok om jag knycker den rakt av och länkar till dig? :)

Puss&kram!

2011-02-02 @ 00:40:58
URL: http://ullaulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0