Supertänder

När jag var liten och skulle till tandläkaren på undersökning sa alltid mamma att jag skulle dit och "räkna tänderna". Hon försökte väl få mig mindre nervös antar jag, men saken är den att det där uttrycket har bitit sig fast hos mig. Jag tänker fortfarande på alla tandläkarbesök som att de ska räkna tänderna.
Så det gjorde jag i måndags, räknade tänderna alltså.
De gjorde även en bedömning inför att skaffa tandvårdsavtal, där man får betala mer ju sämre skick tänderna är i.
Och vad fick jag då? Lägsta nivån! Ha!
Det var nästan så jag tyckte mig ana en stolthetstår i mamma tandsköterskans ögonvrå när jag visade upp lilla protokollet efteråt.
Här är de, supertänderna! Sjung en hyllningssång!
(Maria brukar reta mig för att jag inte kan visa tänderna mer än sådär)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0