Jessica, jag och café Linnéhörnan

När jag flyttade till Uppsala för ett och ett halvt år sedan var Jessica den som blev min första riktiga vän. Vi bondade över en kopiator, Sven Bertil Taube och introsången till True blood. Vi led båda av hemlängtan och vi kunde skratta tillsammans tills vi nästan storknade. Senare var det Jessica som tog med mig till Hära, Viktor, Tina och gänget.
Första gången vi pratade om djupare ämnen med varandra var när vi fikade på café Linnéhörnan för första gången. Det tillfället finns med i ett blogginlägg från den hösten, och såhär i efterhand kan jag säga att det var då som vi verkligen blev vänner.
Idag fikade vi på Linnéhörnan igen, och försökte ur minnet att återskapa bilderna från den gången. Något som är extra roligt är att Jessica har samma skjorta och sjal på sig!
Jag åt morotstårta, som är ungefär det bästa som finns!
(Alltså, när tusan tapetserade de om?)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är bäst! (Och FAN då - det är en annan sjal! Men sjukt lik. Och då kan man ju tänka: varför har jag två sjalar som är nästintill identiska? OCH har jag inte ändrat stil på nästan två år? När blev den här parentesen så lång?) Vi måste börja ses mer igen! Kram :)

2011-04-13 @ 21:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0