Halv åtta hos Karin

Vi fortsätter våra Halv åtta hos mig-inspirerade middagar och ikväll hade det blivit Karins tur. Hon hade varit mycket hemlighetsfull innan och bett oss alla att ta med varsin filt och direkt när vi kom till henne i Björsäter så packade vi in oss i en bil och åkte till en lite udde i sjön Risten.
Där blev vi bjudna på en välkomstdrink...
...och snittar till det.
Till huvudrätt fick vi sedan ratatouille och fransk potatissallad med hembakat bröd och fetaoströra. Det var supergott och väldigt mättande.
Efter en stund reste sig alla upp och sjöng för mig (i stämmor måste poängteras) eftersom jag har fyllt år och vi inte har firat det ännu.
Desserten var fransk chokladtårta! Oj oj så god!
Efter maten bytte vi alla om till badkläder och badade i den nedgående solen.
Vi började prata om att vi alla har så olika kroppsformer och kom in på ideal och blev tillslut kollektivt arga över att bara en kroppstyp får plats i media, vilket ledde vidare till prat om självkänsla och att bejaka sig själv. På något vänster ledde detta till att vi provade varandras kläder och skrattade mycket åt att ett klädesplagg kan vara så rätt på en person men så väldigt fel på någon annan.
Här kan ni se Karin i Annas shorts och blus, som var ett av få plagg som alla var fina i.
Jag och Marias klänning.
När det började mörkna tände vi ljus och rökelse och svepte in oss i filtar.
Sedan pratade vi om rädslor, drömmar och förhoppningar. Om tvivel, prestationsångest och kärlek. Om hur viktigt det är att stötta varandra och om var vi ser oss själva om 6 1/2 år.
Jag är så otroligt tacksam över att jag har så kloka vänner och att vi kan prata om så viktiga saker med varandra. Det är nästan då vi är bäst, när vi skrattar och gråter tillsammans. Jag älskar oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0