Vad som händer

Hörrni, allt är bara fint med mig! Jag är så glad att vardagen äntligen har rullat igång igen, att jag träffar människor mest hela tiden och har kunnat återgå till mina gamla rutiner som jag ju trivs väldigt bra med. Så bra faktiskt att jag alldeles har glömt bort att blogga.
Skolan har dragit igång den här veckan. Jag börjar med delkursen Undervisningens villkor och genomförande, vilken innehåller fem veckors praktik med start nästa vecka. Jag ska vara i en förskoleklass och är så himla glad för det, eftersom jag är ganska säker på att det är där som jag vill jobba när jag väl är färdig.
Innan praktikveckorna startar passar dock utbildningen på att mosa våra hjärnor med en helt otrolig mängd information, instruktioner och begrepp som vi ska använda oss av. Detta gör att jag ständigt går omkring och känner mig lite förvirrad eftersom det är så mycket att ta in och ta ställning till hela tiden. Så brukar det visserligen alltid vara i början av en ny kurs, och så småningom faller det väl på plats där det ska.
Imorgon ska vi ha pizza night med körens damer då vi ska intaga hemmagjord pizza, crème brulee och vin hemma hos Emelie. På lördag har sedan VG sin reccemottagning då jag ska stå på körens station, sjunga på sittningen och sedan planerar att ha väldigt roligt hela natten. Kanske tar jag med mig kameran och dokumenterar också.
Apropå kamera: Igår påväg från körlunchen till Blåsenhus fick vi syn på en liten, tom anteckningsbok på trottoaren. Den skrev vi en hälsning i och lämnade på ett fönsterbleck i hopp om att andra människor ska skriva ner diverse tankar i den. Det är det enda tillfälle som jag över huvud taget har fotograferat på flera dagar, såhär såg det ut:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0