Världens bästa medicin

Jag har varit helt utslagen av förkylning i några dagar, och därmed även totalt socialt isolerad.
Tänk er då lyckan när Anna föreslog att vi skulle träffas i Botaniska trädgården för att läsa i Doktor Glas! Den är den första boken vi läser i vår nystartade bokcirkel, och vilket sätt är trevligare att läsa på än tillsammans med någon annan?
Såhär såg det ut när jag anlände, något sen såklart, och fann Anna så inbjudande utlagd på en filhalva.
 
Precis bredvid näckrosdammen också, vilket gjorde att jag eventuellt tog lite längre pauser än nödvändigt.
 
Så låg vi där och läste några timmar innan vi gick bort till det café som ligger i andra delen av Botan för att dricka kaffe, och sedan inspektera Linnéutställning som var uppställd utanför Orangeriet.
Efter det gick vi även i några bokaffärer och myste innan vi skildes åt utanför Luthagens livs.
(Och ja, jag har lite midsommar- samt Åtvidsbilder som kommer så småningom. Så fort dåsigheten går över. Lovar!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0