Västgötaresan i bilder

Dagen efter min examensceremoni var det alltså dags för Västgöta nationskör att bege sig på resa till Västergötland. Detta skedde medelst två stycken minibussar i tveksam kondition, vilka dock lyckades ta oss både dit och tillbaka utan att bråka det minsta.
Första kvällen bodde vi på en bydgegård som jag nu glömt namnet på, men den hade tidigare varit en skola och var mysig och bra på alla sätt.
Vi spenderade kvällen med att lyckas få tre personer att sträcka sig under fotbollsspel, två utav dem kan ni se nedan.
Körresa till Västergötland
 
Och så satt vi utomhus med tända ljus och slogs med mygg.
Körresa till Västergötland
 
Morgonen efter repade vi i några timmar innan vi packade in oss i minibussarna och lyssnandes till svenska sommarhits susade förbi åkrar, vindkraftverk och traktorer.
Körresa till Västergötland
 
Efter lunch i Lidköping begav vi oss till Läckö slott en sväng, men då glömde jag både kamera och telefon i bilen så därifrån har jag inte en enda bild.
Efter det var det dags att åka till Navens bastuflotte i Vänern, som var helt amazing. Vedeldad bastu, varm badtunna och den idylliska utsikten gjorde det till de bäst spenderade 150 kronorna i mitt liv.
Kolla bara vad härligt!
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Efter två timmars bastande och badande kan det kännas skönt att spexa loss lite...
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Vi spenderade den andra natten på Mellby bygdegård utanför Lidköping. Dagen efter åkte för att bestiga Kinnekulle.
Körresa till Västergötland
 
HA! Jag har visst en bild på Läckö slott! Det är den vita fläcken på andra sidan Vänern...
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Mer spexande...
Körresa till Västergötland
 
Efter lunch på Kinnekulle delade vi upp oss. Ena minibussen åkte till Varnhem, och min buss åkte till Hornborgasjön.
Det spanades på fåglar...
Körresa till Västergötland
 
Och njöts av värme och utsikt.
Körresa till Västergötland
 
Körresa till Västergötland
 
Våran sista kväll tillsammans var det dags för resans enda sjungning! Denna ägde rum på Vilhelmsro gårdscafé i Falköping och jag fick hålla i mitt första mellansnack som ordförande.
Körresa till Västergötland
 
Och så sjöng vi såklart! Det gick himla bra och vi var nöjda.
Körresa till Västergötland
 
Jonas och Hanna var på plats med våran egen körbebis!
Körresa till Västergötland
 
Efter sjungningen fick vi mat och så myste vi runt på cafét och bara trivdes tillsammans.
Körresa till Västergötland
 
Efter ännu en natt på Mellby bygdegård satte vi sedan kurs tillbaka till Uppsala.
Åh, en sån väldigt fin resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0