Serenadkvällen

I fredags var det kvällen innan vårbalen, vilket innebär att herrar i frack vandrar på Uppsalas gator och sjunger serenader för lyckliga damer.
Västgöra nationskörs damer hade traditionsenligt samlats hemma hos Johanna för rep, knytkalas, umgänge och pepp.
 
Anna och Caroline
Serenadkväll
 
Sonia
Serenadkväll
 
Sigrid, Jenny och Johanna
Serenadkväll
 
Louise
Serenadkväll
 
Hanna
Serenadkväll
 
Anna berättade sin smått legendariska historia om när hon jobbade med att köra ut pizza i Norge.
Serenadkväll
 
Den gick hem kan man säga, vi skrattade så vi fick ont i magen!
Serenadkväll
 
Serenadkväll
 
Sedan fortsatte vi balkonghänget med att sjunga som om vi vore surikater...
Serenadkväll
 
Serenadkväll
 
Högst oklart, men väldigt roligt!
Serenadkväll
 
Till slut hörde vi äntligen ljuva toner i fjärran och kunde gömma oss allihop bakom balkongens staket.
Ett tjugotal personer hukandes på en balkong ger trängsel och fnissig stämning. Det är verkligen en alldeles speciell känsla.
När jag reste mig för att fira ner korgen med punsch och bubbel möttes jag av knäböjande och fanhälsning.
Serenadkväll
Åh, vad jag tycker om serenadkvällar!
 
Sedan kom herrarna upp för varm choklad och fortsatt mingel. Som alltid en fantatsikt trevlig kväll!
Serenadkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0