Long time no seen

Sorry älsklingar. Har verkligen inte haft tid att uppdatera här de senaste dagarna, men nu är jag tillbaka!

Har idag haft en sån där dag som gör att man blir varm i hela kroppen. Efter att jag var i stallet på morgonen träffade jag Sabina och Karin på Ica-parkeringen. Vi åkte hem till mig, tanken var att vi skulle färga mitt hår. Här hemma var min mamma med sina kusiner Dagmar och Dagmar, de hade sin årliga lutfiskmiddag så det luktade i hela huset.

Vi drog fram potatisgratäng och nån köttgryta som blev över när vi firade Mamma igår. Maria anslöt någon gång under tiden och sedan satt vi och pratade om allt och inget, sådär som man bara kan göra med sådana som man tycker om och känner sig trygg med. (Pratade bla. om nyår och kom på riktigt roliga idéer) Maten tog så småningom slut, och vi pratade oss även igenom kaffe, saffranskaka, kex, brieost, läst och ganska många äpplen...

Till slut kom vi i alla fall till skott och färgade mitt hår, så numera är det "riktig kastanj, mellanbrun". Åkte sedan ner till skolan och lyssnade på Musikprofilens terminskonsert.

Åh, det är sådana här dagar som gör livet lätt att leva! Dagar när det egentligen inte händer något speciellt, men som man spenderar med sådana man tycker om. Ofta behövs det så lite för att jag ska trivas och må bra, det räcker att jag har mina vänner runt mig. De får mig att känna mig värdefull. Att få vara tillsammans med dem kan göra vilken halvdeppig dag som helst till en glädjefest.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika

ÅHHH! Saffranskaka!! I love it!

Det var det första jag frågade Kristoffer, om ni åt det!

Hade så gärna velat va med, men jag jobbade och kom hem sent.

Vi ses i jul om inte innan (det hoppas jag!)!

Puss&kram!

2008-12-06 @ 00:09:45
URL: http://ullaulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0