Julafton

Efter diverse klagomål över denna bloggs brist på nya inlägg finner jag det bäst att skriva och berätta om min jul och nyår. För att det inte ska bli alltför jobbigt att läsa delar jag upp det i flera inlägg.

Julafton inleddes som vanlig med födelsedagsfirande hos min kusin Joakim. Vi fick kaffe och tårta och det var allmänt trevligt.
Min faster Inger berättade en mycket underhållande historia. Hon hade varit ute och gått på cyckelbanan ca 150 meter från hennes hus när hon får syn på en mördarsnigel som kryper över cyckelbanan. Och vad gör hon? Jo, hon springer hem, hämtar saltet och saltar den stackars snigeln så att den fräts upp! Herregud, jag skrattade så jag grät!

Efter födelsedagsfirandet åkte jag, mamma och pappa upp till brorsans "svärföräldrar", Ingrid och Peter. Där åt vi julbord, drack glögg och såg på Kalle. Sedan hem till oss där vi återförenades med släktingarna och satte oss för att vänta på Tomten. Jag har tydligen varit snäll i år för jag fick fina julklappar. Bland annat en väska, necessärer, massor av filmer, pyjamas, ljuslykta och ett häfte  som hette nåt som liknade "Ackorden och jag, gitarr 1".

På julaftonskvällen åkte jag, Anna, Simon och Christoffer in till Domkyrkan i Linköping för att lyssna på Marias kör som sjöng på midnattsmässan. (Jag körde! Tjohoo!) Där träffade vi även Jocke och Carl. Gudstjänsten var väldigt fin med många psalmer  och allmän mysstämning.
Efter det åkte vi hem till Maria och drack glögg och åt mozartkulor i hennes kök. Det var verkligen supermysigt! En perfekt avslutning på julaftonen, att få sitta med sådana som man tycker om, prata och skratta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0