En alldeles underbar hemmahelg

Jag bokade en spontan hemresa till den här helgen, och jesus vad lyckat det blev!
På fredag förmiddag åkte jag till Anna i Vadstena. Vi gick och åt på Valven, som var en urmysig restaurang. Anna fick sedan lite Lunnevad-sug och bestämde sig för att följa med mig när jag åkte vidare till Maria och Karin.

När vi kom fram och kramkalaset var avklarat åkte vi in till Linköping för att handla ingredienser till vegetarisk lasange. Sååå gott blev det!

Det var en annan tjej på Lunnevad som också hade två kompisar där, så vi hade gemesam middag, drack vin och berättade om oss själva. Jättemysigt!
På kvällen blev det party med hela skolan och det var hur kul som helst. Det är så roligt med öppna, välkomnande människor!

Både jag och Anna sov på Marias rum, Anna bara slocknade mitt i ett samtal, haha!
Maria fick även bevittna en osammanhängade nattlig konversation mellan mig och Anna, som helt saknade logik eftersom vi båda pratade i sömnen! Haha, hur konstigt är inte det?
På morgonen kom Karin in och myste med oss.

Maria tar bilden endast iförd ett par trosor. Det såg så underbart surrealistiskt ut med en topless Maria och en stor Nikon, därav mitt hysteriska skratt...

Lördagen blev förträffligt mysig. Vi gjorde egen pizza, åt Ben&Jerrys och hade det allmänt bakis-slappt.
Klockan 18 var jag och Anna tvugna att säga hej då till våra käraste och bege oss till Linköping så att Anna skulle hinna med pendeln. Sedan körde jag hem genom mörkret med Edith Piaf i högtalarna.

Idag var Alice-älskling hos oss. Gud vad jag älskar den ungen! När hon såg mig ropade hon "ELIN är hemma!" och kastade sig runt mig i bästa koala-stil. Sedan säger hon triumferande "Vi är bästa bästa vänner!"

Underbara älskade


Vi gick till lekparken och styrde.


Sedan blev jag medtvingad upp i "skooogen". När vi kom till en liten glänta knäpper Alice händerna som en lucia och utbrister "Här är vårat hem! Hurra!". I nästa stund sträcker hon armarna mot skyn och dörjar hoppdansa runt i ren lycka!



Nu är jag back safe i Uppsala, och jag sitter och ler lite för mig själv när jag tänker på att ÅFF har gått upp i Allsvenskan idag. Sååå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0