Mitt badrum

För någon månad sedan märkte jag att det hade läckt ut vatten i korridoren när jag hade duschat. Det hade bildats en pöl under rören som går från korridoren in till mitt badrum. Jag gjorde en felanmälan till min hyresvärd och de skickade någon snubbe som tittade, hummade och sa att jag skulle ringa om det hände igen.

Nästa dag upprepade sig det hela och jag ringde och berättade vad som hade hänt. Det kom en ny snubbe som tittade, hummade och sa att de skulle höra av sig.

Seadn hände ingenting alls. Men så i fredags klockan 07.20 knackade det på min dörr och en käck amerikan utropade "Good morning young lady! We're gonna fix your bathroom! It's gonna look like hell for a few weeks, but then it's gonna be real nice!"

Så mitt badrum, som när jag flyttade in såg ut såhär...


...ser numera ut såhär!


Åh vad jag önskar att jag tog kort när det fortfarande låg fullt mer krossade kakelplattor på golvet!
Såhär ska det alltså stå och torka i några veckor. Tydligen var det "dyblött" under kaklet, för att citera en av mina nya vänner, renoveringsgubbarna.

Vilka konsekvenser får nu detta?
Jo, jag kan inte använda duschen. Så på mornarna kan man numera se mig rusa upp på taket till vårat sjuvåningshus för att komma åt den allmänna bastun med tillhörande dusch som finns där. Sedan duschar jag snabbt som tusan och springer ner igen, samtidigt som jag ber en tyst bön om att ingen ska se mig.

Kommentarer
Postat av: Hära

Käraste Elin!

Du får när du vill utnyttja mitt badrum om det är så!

Kram Hära

2010-04-13 @ 22:06:11
URL: http://cupcakefatties.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0