Motala- och Vadstenaresa!

Igår blev jag upplockad av Maria vid Åtvidabergs station. Så styrde hon kosan mot Linköping och sedan vidare in mot Östgötaslätten. Efter ett evinnerligt körande kommer vi till Motala. Där kör vi runt ett slag och parkerar sedan på ett fält med massor av andra bilar. "Ska vi på något slags event?" frågar jag och Maria fnittrar lite.
När vi kliver ur bilen ser jag en grupp människor längre bort iklädda 1800-talsklänningar! "Åh vi ska på teater!" utbrister jag! Maria tar med mig till denna byggnad och lämnar mig utanför alldeles ensam.
När jag har stått där ett tag och funderat hörs plötsligt ett tjut!
Jag tittar upp och ser denna underbara syn!
Så då tittade vi på musikalen Teaterbåten som var riktigt bra och hade otroligt fina kläder!
Efteråt gick vi ut och åt i Motala för att sedan packa in oss i bilen och köra till denna härliga stuga som var våran för natten!
Så där pratade vi fram till klockan halv tre, sov några timmar och på morgonen åt vi frukost på den fantastiskt mysiga verandan!
Vi satte oss i bilen igen och styrde kosan mot Vadstena. Vi bestämde oss för att stanna så fort vi såg en loppis-skylt, för alla var fruktansvärt loppissugna. Vi hann åka kanske 500 meter innan tre på en gång utropade "LOPPIS TILL HÖGER!!" och Maria var tvungen att göra en mycket tvär sväng. Så då hamnade vi på den här underbara loppisen där det fanns fantastisk fina saker!
Efter väl genomförd loppisrunda anlände vi till slut till Vadstena.
Anna var såhär glad över att vara "hemma" igen!
Åh vilka fantastiskt bra dagar! TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0