Bonsoir!

Innan flygresan igår laddade Anna och jag upp med världens härligaste resehandbok från 60-talet.

Där kunde man få användbara tips på franska fraser och hur de ska uttalas.

Sedan flög vi!

Och till slut kom vi fram till Paris där Linnéa och Amanda mötte upp oss vid triumfbågen. Då promenerade vi hem till Linnéas au pair-familj, åt god mat och sov i fantastiskt sköna sängar.
I morse blev vi serverade lyxig frukost med bröd direkt från bageriet.

Det här är min nya kärlek Aslan!

Vi bor så fantastiskt fint! Här är utsikten från balkongen.

Efter frukost tog vi tunnelbanan till de judiska kvarteren i Marais där vi tick i vintagebutiker.


Om jag någon gång ska bo på hotell i Paris vill jag bo här!

Vi åt macarons!

Och crepes!

Sedan gick vi till Seine...

...för att sedan gå vidare till Notre Dame.


Seadan tog vi en promenad längs med Seine.
Här kan man se Eiffeltornet! Dit ska vi imorgon.

Sista stoppet innan vi tog tunnelbanan hem igen var Louvren!
Vi tittade imponerat på den gigantiska byggnaden men gick inte in eftersom kön var ungefär lika gigantisk.
Vi tog i alla fall några bilder och kände oss busiga.

Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0