Följ med mig och handla!

Idag ska ni få följa med mig på promenad genom Uppsala till Ica Luthagen. Egentligen ligger Ica City närmare, men idag kände jag för en lite längre promenad.
Mitt hus ligger på Nedre Slottsgatan, men vi tar dörren åt andra hållet, går över Östgöta nations grusplan och kommer ut på Trädgårdsgatan i stället. Där svänger vi vänster och kan då se Domkyrkan rakt fram.
Efter några hundra meter korsar vi Drottninggatan. Skulle vi titta åt höger skulle vi skymta Stora torget en bit bort. Vi bestämmer oss för att i stället se åt vänster och beskåda universitetsbiblioteket Carolina Rediviva i toppen av backen.
När vi är framme vid Domkyrkans fot...
...så svänger vi höger in på Valvgatan.
Vi följer den endast ett tiotal meter och svänger sedan vänster in på S:t Eriks gränd.
Där ligger en butik som heter Mamsell K. Jag tänker på Karin varje gång jag går förbi deras skyltfönster.
Rakt fram kan vi nu se Saluhallen och Sysslomansgatan som vi ska följa resten av vägen.
Vi går förbi det urmysiga caféet Ofvandahls, här kan ni se mig reflekteras i ett utan deras fönster.
Vi passerar även ett flertal nationer. Här kan ni se Upplands nation med deras uteservering Svantes trädgård innanför järngrindarna. Bakom Upplands skymtar även V-Dala.
Sedan är vi framme!
Efter väl utfört inhandlande promenerar vi samma väg tillbaka igen. När vi kommer tillbaka till ÖG ser vi finklädda människor bli fotograferade på trappan och då ler vi för att de ser så glada ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0