Spyhopping

Igår var jag på mitt första styrelsemöte som klubbverkare i Västgöta Nationskör. Det gick fint och det känns så väldigt bra inför hösten! Efter mötet var vi ett gäng som gick vidare för att spela biljard, och även om jag inledningsvis var aningens svajig måste jag säga att min formkurva gick stadigt uppåt under kvällen.
När biljardhallen stängde kände vi oss ändå inte färdiga med varandra så vi fortsatte med soffhäng, gin och tonic samt många timmar Animal planet.
Framåt gryningen visades en naturfilm om späckhuggare som var fantastiskt cool, men jag kunde inte sluta skratta åt uttrycket "spyhopping". Det är när späckhuggarna höjer sig lodrätt upp ur vattnet för att kunna se sitt byte på exempelvis ett isflak.
Här nedan kan ni se hur det ser ut, men jag önskar att jag hade hittat ett klipp med samma bakgrundsröst som i filmen vi såg. Han hade en sådan ödesmättad ton, gjorde en mycket lång konstpaus och sade "spyhopping" på ett så väldigt nöjt sätt att vi alla bröt ut i gapskratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0