Ljus i mörkret

Jag tycker verkligen mer och mer om Uppsala ju längre jag bor här, framför allt nu när det är julfint överallt. Jag tycker om kullerstenarna, gränderna och de gamla byggnaderna. Jag tycker om att det finns så mycket kunskap överallt. Jag tycker väldigt mycket om människorna. Jag älskar att det inte är någon stor grej att möta en grupp herrar iklädda frack och studentmössa på en vanlig vardag. Jag tycker om att vad som skulle vara ett försenat luciatåg med tidigt hemgående kan utvecklas till att dricka öl med en västgöte som man känner samt en okänd tyska, en okänd mexikanska och en okänd göteborgare som man diskuterar gruppdynamik och konfliklösning med.
Det är sådant som muntrar upp om man har fått sig en törn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0