Spontankväll

Anna ringde mig på eftermiddagen och frågade om vi kunde äta tillsammans på stan. Jag hade ingenting för mig, så jag tog bussen ner och mötte upp henne på Stora torget. Vi gick till våran nya älsklingsrestaurang som är italiensk, och så åt vi varsin pasta och pratade igenom dagen.
När vi satt där kom vi fram till att vi båda var väldigt sugna på bio, så vi traskade bort till Filmstaden och såg att The King's speech började bara 15 minuter senare. Det fanns platser kvar i salongen, så vi slog till och köpte varsin biljett. Filmen var himla bra måste jag säga, lovar en utförligare redogörelse i morgon.
Efter bion hann vi bara ut på gatan innan vi sprang in i fem killar från min korridor som skulle till Orvars (är det bara jag eller har jag varit där alldeles för många gånger den senaste tiden?). De övertalade oss att följa med (utan alltför stor ansträngning), och vi tillbringade några timmar där med att dricka öl, prata och spela dart. Himla trevligt!
Så kan det gå till när en enkel middag utvecklas till en helkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0