Smultronställen och sånt

Idag hade Ulrika och jag bestämt oss för att åka till Söderköping och äta glass.
Jag beställde en glass som hette Läckerbit och smakade som en enda stor punchrulle.
Ullis tog en med pannkaka och hjortronsylt.
Sedan gick vi en sväng på stan.
Vi var tvungna att stanna var och varannan meter för att fota fina saker. Som härliga klängrosor till exempel.
Vi satte oss en stund vid ån också.
Vi hittade en park full med rosor och Ulrika blev överlycklig eftersom hon jobbar på ett hagecenter i Oslo. Hon gick runt och luktade på alla blommor och analyserade de olika sorterna.
Det cyklade även förbi en man och ropade "Sånt där har ni inte i Stockholm va?!" till oss. Mycket märkligt.
Jag tycker om Söderköping för att det finns så många gamla och udda hus...
...och stockrosor ungefär överallt.
Sedan hittade vi fint klotter på gatan, packade in oss i bilen och åkte hem med fönstren nedvevade hela vägen. Åh, vilken härlig dag!
Edit: Eftersom Ullis alltid är så gullig och länkar till mig måste jag givetvis göra det samma! Hennes inlägg om dagen kan ni läsa här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0