Min födelsedag

När midsommarfirandet var slut sov jag över hos familjen Ericsson och väcktes sedan på morgonen med skönsång och en ros från trädgården. Anna och jag låg sedan och analyserade våra konstiga drömmar innan vi steg upp och åt frukost.
Anna bestämde sig för att baka en morotstårta till mig, som blev såhär fin och supergod!
Jag fick soppa också, gjord på rödbetor, sötpotatis, morötter, potatis och röda linser!
En hund till sällskap vid bordet är inte helt fel!
När jag hade tackat mina nattvärdar så mycket för allt så åkte jag hem, packade om och tog sedan bilen till Loftahammar och mina föräldrars husvagn. När jag kom fram höll det på att skymma och utsikten från husvagnen såg ut såhär.
Vi tände ljus och så fick jag tårta igen, maräng och jordgubbar den här gången.
Flaggan var hissad också!
Så satte vi oss vid vattnet...
...och tittade på en ensam svan som simmade över viken och en båt som sakta kryssade sig in i den nästan obefintliga vinden.
Det var en fin födelsedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0