Klassiker

Nu ska jag visa er mina bästa köp på bokrean!
Två boxar med riktiga klassiker, och fantastiskt fina omslagsillustrationer av Lina Bodén och Robert Vallmark!
Den ena boxen innehåller Den hemliga trädgården av Frances Hogdson Burnett, Agnes Cecilia av Maria Gripe, Unga kvinnor av Louisa May Alcott, Pappa Långben av Jean Webster och Alice i Underlandet av Lewis Carroll.
I den andra boxen finns De tre musketörerna I och II av Alexandre Dumas, Robinson Crusoe av Daniel Defoe, Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne, Skattkammarön av R. L. Stevenson och Robin Hood av Rosemary Sutcliff.
Omslagsbilderna är verkligen otroliga! Den här är min favorit...
...och den här...
...och den här.
Boxarna kostar 299 kronor styck, och finns i begränsad upplaga under bokrean.
Det bästa av allt? Trots att jag har läst andra verk från några utav författarna, så har jag faktiskt inte läst en enda utav de här böckerna tidigare!

Kommentarer
Postat av: LillasysterAnna

Jag är avundsjuk..

2011-03-03 @ 22:54:42
URL: http://asongbyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0